VoIP telefonie

Wilt u uw huidige telefooncentrale vervangen en denkt u erover om over te gaan op VoIP telefonie? Dan is het goed om te weten wat VoIP telefonie precies is en of het geschikt is voor uw bedrijf of instelling. 

Wat is VoIP telefonie?

De afkorting VoIP staat voor ‘voice over IP’. In eenvoudig Nederlands betekend dit 'bellen via het internet'. Voor het bellen met de VoIP technologie maakt u gebruik van het bestaande datanetwerk. U kiest ervoor om telefonie in de vorm van gebruikersprofielen af te nemen in plaats van zelf een centrale aan te schaffen. Dit betekent dat u geen hoge investering vooraf doet en dat u geen onderhoudscontract op uw telefooncentrale meer hoeft te hebben.

De voordelen van VoIP telefonie:

  • aanzienlijke besparing op telefoonkosten
  • eenvoudig uit te breiden met extra gebruikers
  • er is geen specifiek netwerk meer nodig voor telefonie en data afzonderlijk
  • er is geen onderhoud meer nodig aan de telefooncentrale
  • uitgebreide mogelijkheden qua functionaliteiten

Is VoIP telefonie betrouwbaar?

Voor iedere organisatie is bereikbaarheid van groot belang. Het is dan ook goed voor te stellen dat u zich afvraagd of u met VoIP telefonie altijd goed bereikbaar bent. Er is immers geen fysieke telefooncentrale meer aanwezig en u bent afhangelijk van het internet. Mocht de internet verbinding onverhoopt wegvallen dan wordt dat door de hosted telefooncentrale direct geregisreert. In dat geval wordt het fall-back scenario automatisch uitgevoerd. Dit houd in dat de hosted telefooncentrale alle binnenkomende gesprekken automatisch doorzet naar een vooraf bepaald telefoonnummer. De gebruiker merkt hier niets van.

voip telefooncentraleip telefonievoip telefonie

Contact

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten